De eerste dagen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Timtravels - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Timtravels - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Tim

28 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Jakarta

Na een lange vlucht aangekomen in Jakarta. Daar vervolgens een taxi naar het hostel genomen. Tijdens het inladen van mijn tas probeerde een Indonesiër mijn tas echter in de auto te stoppen. Dit lukte niet waardoor die alleen de tas aanraakte en nog 5000 roepies wou hebben voor de "service". Dat natuurlijk niet geaccepteerd en gewoon in de taxi gestapt en naar het hostel gereden. De eerste nacht was wennen helemaal alleen en je moet even in het ritme komen. Maar als je gewoon een biertje drinkt en wat praat word je zo vrienden met elkaar in deze wereld.

De volgende morgen had ik nog geen flauw idee wat ik in Jakarta zou gaan doen. Bij de receptie gevraagd wat ik kon doen en dat dus een beetje gepland. Bij mijn kamer werd echter ook iemand wakker een Canadees en die wou wel mee. Vervolgens ontbeten en daar nog 2 Nederlandse meisjes ontmoet die ook wel mee wouden. Met ze 4en eerst naar het station om kaartjes te kopen. De meiden wouden de trein van 16:20 naar yogya nemen deze was echter al vol dus zouden ze nog een nacht in Jakarta moeten blijven. Toen zijn de Nederlandse meiden maar snel terug gegaan naar het hostel om een kamer te boeken. Matt (de Canadees) en ik gingen verder naar het nationaal momument en café Batavia. Ook nog even door wat achter wijkjes gelopen door een verkeerde straat in te gaan en hier toen maar weer snel weggegaan. Savonds gezellig nog met iedereen gepraat heel leuk om te zien hoe je, Amerikanen, Canadezen, Duitsers, Ieren, Engelse, Slovenen .... Enz ontmoet.

Bandung

Een trein van 3 uur naar Bandung genomen. Zat eerst in de verkeerde wagon dus door de politie ergens anders naartoe geëscorteerd. Aangekomen in Bandung naar het informatie centrum om een hostel te zoeken. Na een halfuurtje met 2 tassen en 32 graden gelopen te hebben de plek gevonden en een kamer gehuurd. Later kwamen de andere gasten ook aan die hadden een tour gedaan. Eten gekregen van een Indiase man van rond de 40. Daarna met iedereen van het hostel uit geweest en over van alles en nog wat gepraat waren ook weer 2 Nederlanders dus wel lachen. Om 01:00 kwamen we in het hostel en daar lach de Indiase man al te SNURKEN!!!. Ging echt overal doorheen mensen hadden gehoorbescherming in en dan nog konden ze het horen. Uiteindelijk in slaap gevallen maar om 04:00 weer wakker door het gesnurk. Ik dacht eerst dat ik de enige was die wakker was maar had wel ff zin om te schelden dus zei zachtjes Jesus. En toen alle andere 6 mensen in de dorm; I know it's horrendous. It's like an earthquake and we have to evacuate. They should never allow people like that in dorms...Na wat gescheld van ons allemaal en het volume steeds harder werd, werd de Indiër eindelijk wakker. Toen snel proberen te slapen.

Uiteindelijk werd ik om 07:30 wakker waar de andere gasten de trein moesten halen en dus wat herrie maken. En de Indiër ondertussen lekker door snurkte. De andere nederlander ( hidde) en ik waren ondertussen wel wakker en besloten Bandung maar te ontdekken. We kwamen rond 13:00 terug in het hostel en toen begon het keihard te regenen. Dus toen maar wat gelezen en geslapen. Om 17:00 weer de stad ingelopen om wat te eten en wat meer te zien.

Yogyakarta

Na een treinreis van 8 uur van Bandung naar yogyakarta gegaan. In yogya toen een homestay gevonden en voor de volgende dag een tour naar de borobudur geboekt. De tour starte de volgende morgen om 04:50 dus vroeg op.

In de bus was iedereen nog maar half wakker. Maar toen we eenmaal bij de borobudur waren was iedereen goed wakker en hadden we er zin in. Vervolgens de hele tempel rond gelopen wat leuk was maar ik vond de tempels van mexico bijzonderder. Wel een heel gezellige groep met 2 Duitsers (Max en Sandra) en iemand uit Singapore (John). Met ze 4en vervolgens ook rond een andere tempel de pramabanan rond gekeken en toen was de tour over. Voor de middag hadden we echter wat afgesproken. Zouden samen lunchen, door de stad lopen en dan een massage halen. Een massage van 90 minuten kost maar €3,50. Na onze massage waren we helemaal relaxed en was het tijd voor avondeten.
Het is best apart hoe de dingen hier gaan je start met 4 man uiteten dan kent iemand weer iemand die wel mee wil en zo zaten we uiteindelijk met 11 Man aan tafel. Het maakt alles zo wel heel gezellig en verassend!

Ga nu stoppen met schrijven, heb namelijk al een aardig verhaaltje staan en maar wat kleine punten genoemd. Ik weet nog niet of ik dit schrijven blijf volhouden, maar laat even horen als je het wel leuk vind om te lezen.